FAQ

Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Heeft u een vraag die er niet bij staat, neem dan gerust contact op.

+ Wie drukt mijn foto’s af?

De foto’s worden afgedrukt door profotonet op hoogwaardig fotopapier (Fujicolor). De afhandeling van de bestelling neemt Oypo voor haar rekening. Oypo zal de bestelling ook verzenden.

+ Wordt het watermerk afgedrukt?

Nee, de foto’s worden afgedrukt zonder watermerk. Alleen de foto’s op de site zijn voorzien van een watermerk.

+ Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

De verwerkings-/ verzendkosten bedragen € 2,50 voor bestellingen die geleverd kunnen worden als brievenbuspost. De verwerkings-/ verzendkosten voor pakketten bedragen € 6,50.

+ Wat is normaal gesproken de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van uw bestelling is afhankelijk van het product dat u bestelt, afdrukken op fotopapier hebben een levertijd van circa 5 werkdagen.

Wilt u uw foto’s sneller? Dan kunt u kiezen voor een spoedlevering. Tijdens het bestelproces kunt u dit aangeven. De extra kosten voor een spoedlevering bedragen € 3,00.

Wanneer u voor deze optie kiest krijgt uw order voorrang op normale orders. Indien u uw bestelling op werkdagen vóór 13:00 uur met iDEAL of creditcard betaalt (dus niet via een overboeking), probeert Oypo uw foto’s nog dezelfde dag te verzenden.

+ Hoe kan ik betalen?

U kunt uw bestelling op de volgende manier betalen:

  •  iDEAL
  • Creditcard (VISA en MasterCard)
  • Mister Cash / Bancontact
  • Paypal
  • Vooruitbetaling via bank/giro

+ Hoe wordt omgegaan met mijn privacy?

Uw gegevens worden alleen gebruikt voor het verwerken van uw bestelling. Uw gegevens worden conform de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) behandeld.

+ Wie is er eigenaar van de foto’s?

Wanneer u foto’s of downloads aanschaft zijn deze bedoeld voor eigen gebruik. Hieronder wordt onder andere verstaan het gebruik als (profiel)foto’s op sites voor sociale media, uw eigen site, en in fotoalbums. Verdere publicaties zijn niet toegestaan. Wilt u een foto publiceren of twijfelt u over uw gebruik van de foto, dan kunt u contact opnemen.

Gebruikt u een foto zonder deze aan te schaffen, dan bent u verplicht het watermerk te laten zien. U mag de foto, zoals deze op de website staat, alleen gebruiken voor persoonlijk gebruik zoals hiervoor omschreven.

+ Welke voorwaarden gelden er?

Voor het bestellen van foto’s gelden de volgende algemene voorwaarden.

Algemene voorwaarden Oypo [PDF - opent in nieuw tabblad]

+ Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dit?

In Nederland heeft elke consument een herroepingsrecht op een aankoop. Echter geldt dit niet voor aankopen die op maat gemaakt zijn, zoals foto’s. Aangezien uw foto’s niet opnieuw verkocht kunnen worden kunt u deze helaas niet retourneren.

Indien er iets mis is met uw bestelling, zoals een verkeerde levering of een beschadigd product, kun ucontact opnemen. Vermeld hierbij uw ordernummer en contactgegevens en een duidelijke omschrijving van het mankement. Ik zal dan samen met Oypo het probleem oplossen.